שיווק ברשת – טיפים לעסק הטרי
מזל טוב! פרשת ממקום עבודתך והחלטת ללכת בדרך חדשה.
הקמת עסק, הבירוקרטיה מאחוריך ו..כעת נותר להמתין ללקוחות.
בשוק רווי מתחרים, לקוחות תאבי-מבצעים וכמות אינסופית של דילים והנחות, מוטלת עליך משימה קשה: לגרום ללקוח הפוטנציאלי לבחור בך. בעידן האינטרנט, בו כל המידע נגיש ומפורט, הדבר מורכב אף יותר.
מספר פעולות – חלקן הגדול דורש זמן בלבד ללא השקעה כספית- תאפשרנה לך להיחשף, לקדם את עסקך ולמתג את תדמיתו בצורה יעילה:
האתר ככרטיס ביקור – מנוע החיפוש גוגל הפך את העולם לזמין ונגיש. אם אינך מאוזכר ברשת, עלול לקוח המחפש אותך לחשוב – אף אם אין בכך אמת – שהעסק אינו גדול דיו או שאינו קיים באמת.
הקמת אתר מהווה כלי שיווקי ראשון במעלה, והתועלת המופקת ממנו עולה לאין שיעור על ההשקעה הראשונית הכרוכה בהקמתו.
קידום האתר – נכון, יש אתר. אך על-מנת שגולשים 'ייתקלו' בו, עליו להופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש. עליך לפעול לקידום האתר, לפרסמו בגוגל או "לפזר" גירויים המעודדים כניסה אליו – באנרים, קישורים וכיו"ב.
תוכן איכותי – הצלחת למשוך גולשים לאתרך? כעת עליך לגרום להם להישאר בו – משימה מורכבת, לאור חוסר סבלנותו של הגולש הממוצע. תוכן איכותי, רהוט וכמובן שיווקי, יגדיל את הסיכויים לשיטוט ממושך באתרך וליצירת קשר עמך.
מאמרים – כתיבת מאמרים מקצועיים (דהיינו, כאלה המספקים מידע שימושי ולא פרסומי) וחשיפתם לקהל רחב של קוראים, הם שלב חשוב במיתוגך כאיש מקצוע בתחום. עליך לבחור בקפידה את מדיות הפרסום בהתאם לקהל היעד וסוג המאמר. כך, מאמר משפטי לא יתאים לאתר המיועד לגילאי 18-21, ומאמר על ביטוח אופנועים לא יעניין את קהילת גיל הזהב.
פורומים – כניסה לפורומים בתחום עיסוקך ומענה לשאלות-גולשים יחשפו אותך לעשרות ואף מאות לקוחות פוטנציאליים. יתרה מזאת: אם זמנך בידך, שקול ניהול פורום. היתרון בכך הוא שהגולשים יקטלגו אותך אוטומטית כמומחה בתחום, שהרי אתה "מנהל".
חשוב לדעת – שבחים עצמיים או הזמנה אגרסיבית ליהנות משירותיך עלולים ליצור אנטגוניזם מצד הגולש ולהחמיץ את מטרת הפורום – הימנע מכך.
שימוש ברשתות חברתיות – אתר פייסבוק נצפה מדי יום ע"י מיליוני גולשים. בנוסף, קיימות רשתות חברתיות ועסקיות נוספות – לינקדין, קפה דה-מרקר ועוד.
נטוורקינג וירטואלי מביא לחשיפה עצומה בקרב חבריך, חבריהם וחבריהם של חבריהם. השתמש בכלי זה בחוכמה: הפץ את מסריך בתבונה, אל תפרסם מידע שאינך מעוניין שלקוחות עתידיים יצפו בו (תמונה חושפנית, רשמים מהמסיבה האחרונה) והקדש זמן ומחשבה לניצול יעיל של הרשתות השונות.
זכרו – ברשת קיימות אינספור אפשרויות והזדמנויות. עשו בהן שימוש יעיל, הגדירו את התדמית שברצונכם ליצור לעסקכם ונצלו את האפיקים השונים על-מנת להגיע, צעד אחר צעד, לקהל היעד הרצוי לכם.