ב’ זה אוהל – על סיסמאות, מחאות וכתיבה שיווקית
הימים בהם נכתב מאמר זה הם ימי מחאת האוהלים, המחאה החברתית הגדולה בתולדות ישראל. מה יש לנו כאן? התקוממות עממית נרחבת – אשר למען האמת כבר התעוררה בעבר, אך גוועה באותה מהירות בה החלה.
הפעם, בניגוד לעבר, מובילי המחאה מיתגו אותה, ממש בראשיתה, באמצעות סיסמה קצרה: ב' זה אוהל. שיר ילדים מוכר, משפט קצרצר, מילים ספורות – והנה המציאות, כך כולם מקווים, מתחילה להשתנות.
מנהיגי המחאה הצליחו לרתום למאבקם את הציבור האדיש – לא מעט בזכות המסרים היצירתיים והקליטים. המוחים יצאו במספר סיסמאות קצרות וקולעות, שבראשן טוויסט מהשיר הידוע. מסתבר כי מילים גבוהות לאו דווקא עושות את העבודה – אבל מילים חכמות, ויזואליות, מעוררות השראה והומוריסטיות – עושות גם עושות…
כתיבה שיווקית מבוססת על אותו רעיון: לא לדבר מעל ראשם של הקוראים, לא לפזר הבטחות ביד רחבה, להיות ממוקדים. כשאתם מזינים תוכן לאתר שלכם, שולחים ניוזלטר או פונים בהצעה חד-פעמית, חפשו את השפה המשותפת. נסו לאתר את המכנה המשותף, המזכיר לקהל היעד מה נשכח, מרגש, מעניין, מדרבן או מעורר געגוע.
זכרו – יהיה המוצר שלכם אשר יהיה, יש מי שזקוק לו ויכול לצאת נשכר ממנו. עליכם פשוט להצליח לעורר אותו. בחרו במילים פשוטות, תבלו בהומור, צרו דיאלוג – ועשיתם את מחצית הדרך לליבו של הלקוח הפוטנציאלי.
טרם שליחת הדיוור, שאלו את עצמכם מספר שאלות:
מי קהל היעד?
מה המסר שברצוני להעביר לו?
כיצד להעביר את המסר בצורה שתתחבב על קהל היעד? איך עושים זאת בצורה הטובה ביותר?
נכון, לא כל מנהל או בעל עסק יכול לסחוף אחריו המונים – אך לפעמים די במילה אחת, בתזכורת קטנה או ב"מגע" קל, כדי ליצור הזדהות ולהניע לפעולה.
וכשהמסר מועבר בצורה נכונה, כשהמילים חודרות את מעטה האדישות, אזי הציבור יגלה עניין, יצטרף למחאה – או יקנה את המוצר אותו אתם משווקים.